23948sdkhjf

Hedegaard Foods storsatser på æggeemballage

Hedegaard Foods er gået sammen med hollandske Twinpack om at stifte et nyt internationalt emballagefirma. Ambitionen er at nå en trecifret millionomsætning på bare 5 år.
Hedegaard Foods arbejder løbende med udvikling af innovative emballageløsninger til æg, og det har man øjnet et stort potentiale i. Alene i Europa forbruges otte milliarder æggebakker om året og tallet er stigende. For at omsætte potentialet til forretning indleder Hedegaard Foods derfor et nyt strategisk samarbejde med den hollandske emballagekoncern Twinpack BV. Sammen stifter de selskabet Eggs Posure A/S, der skal udvikle, producere og sælge nye emballagekoncepter til den globale æggeindustri.

Twinpack er en global emballagekoncern med speciale blandt andet inden for fødevareindustrien og det mener adm. direktør i Hedegaard Foods er et godt match for at lave forretninger sammen.

- Vi kan bidrage med et indgående kendskab til æg, ægemballage og salg, mens Twinpack har en bred specialviden inden for produktion og salg af emballagekoncepter worldwide. På den måde mener vi, at Twinpack er det perfekte match for os, udtaler Ivan Noesgaard.

Det nye selskab Eggs Posure får hollænderen Jacco Wagelaar som direktør, mens Hedegaard Foods adm. direktør, Ivan Noes Jørgensen bliver bestyrelsesformand.

Det først eprodukt er klar til salg, de såkaldte eggyplay, som Hedegaard Foods introducerede i efteråret.

Lanceringen skete på Anuga i Køln, siden er det gået stærkt:

- Allerede under messen kunne vi mærke, at vi havde fat i noget stort. Der var meget stor interesse fra både nære og fjerne markeder og i løbet af få uger havde vi forespørgsler fra mere end 20 forskellige lande og markeder, konstaterer Ivan Noes Jørgensen.

Selskabet har allerede kontrakter hjemme i Grækenland og på Cypern og der er indledt konkrete forhandlinger med yderligere 7 lande i EU, Sydamerika og Asien.

Eggyplay er et godt eksempel på et koncept, som Eggs Posure kan give yderligere luft under vingerne. Med Twinpacks globale salgskanaler kan potentialet langt nemmere indfries og Ivan Noes Jørgensen er ikke bange for at sætte overliggeren højt.

- Emballager som eggyplay til æggeindustrien er jo en niche, men når vi går ud globalt, kan nicher jo som bekendt også være interessante. Vores ambition ligger derfor på at nå en trecifret millionomsætning inden for fem år, siger han.

I Danmark og Sverige har eggyplay-bakkerne været i detailhandlen i ca. 6 måneder og har allerede været med til at booste salget af æg yderligere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078