23948sdkhjf

Nyt PR-bureau specialiserer sig i markedsføring af tekniske løsninger

Kvinde bag nyt PR-bureau med fokus på promovering af virksomheder, der afsætter tekniske løsninger til industrien.
Den ene dag skriver hun en pressemeddelelse om en ny maskine til fødevareindustrien, den næste et nyhedsbrev om intelligente automationsløsninger. Hver dag tager Irene Plats livtag med nye tekniske vidundere i sit nyopstartede PR-bureau med speciale i formidlingen af teknik.

Reklamefolk er dygtige til kommunikation, men forstår sig sjældent på teknik. At klæde dem rigtigt på til at markedsføre en teknisk løsning, kan være en lidt møjsommelig proces, forklarer Irene Plats om grundlaget for opstart af et PR-bureau med sigte på det tekniske segment.

- Med 13 år i bagagen som marketingchef i forskellige high-tech virksomheder, er jeg vant til at færdes i det tekniske miljø. I en periode var jeg også sælger af visionsystemer – et forholdsvis komplekst fagområde. Det har givet mig mange sjove oplevelser i mødet med kunder og samarbejdspartnere, fordi det fortsat er uvant at møde en kvinde i den rolle. Heldigvis afløses skepsis hurtigt af respekt, forklarer Irene om sine oplevelser i den tekniske branche.

Irene Plats har både en teknisk og en merkantil uddannelsesbaggrund fra eksportingeniørstudiet ved Ingeniørhøjskolen i København. For at udstyre ingeniører med kompetencer inden for international markedsføring blev uddannelsen i sin tid udviklet i et tæt samarbejde med Handelshøjskolen. Siden Irene Plats i 1995 færdiggjorde sit studie, har hun arbejdet med marketing management i fire forskellige tekniske virksomheder i det østjyske. Således trækker bureauet, der har fået navet PRomovista på 13 års erfaring med kommunikation inden for maskinteknik, robotter, visionsystemer, automation, it, biotek, elektronik og telefoni – for at nævne de væsentligste kompetenceområder.

PRomovista arbejder primært for virksomheder, der økonomisk set ikke kan retfærdiggøre at have egen marketingafdeling, men som dog alligevel har behovet for at iværksætte salgsfremmende tiltag. Derfor outsourcer de marketingfunktionen til PRomovista, der løbende løser opgaver, når behovet er der.

Kilde: PRomovista - http://www.promovista.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078