23948sdkhjf

- Her kan vi hive ordrer med hjem

Onsdag aften sluttede to vellykkede messedage efter anden udgave af fødevaremessen Madværkstedet i Lokomotivværkstedet i København. Hos messens 155 udstillere blev der uddelt både smagsprøver, kataloger og visitkort samt vist et væld af produktnyheder til de mange besøgende fagfolk.

Blandt messens udstillere kunne de besøgende fagfolk finde inspiration hos større, veletablerede virksomheder som Kohberg Bakery Group, Merrild Lavazza Danmark og Odense Marcipan, men også blandt mindre virksomheder som Kastbergs Gourmet Is, Nørre Søby Slagteren og Bornholms Mosteri. Hos sidstnævnte var der stor begejstring efter to dage på Madværkstedet.

- Det er de rigtige besøgende, der er her. Det er virksomhedsindehavere, og det er beslutningstagere, og det er jo det, der er sjovt for os som udstillere - at vi kan hive ordrer med hjem. Jeg kan med sikkerhed sige, at vi kommer igen næste gang. Vi havde regnet med 1.000 smagsprøver på to dage, men vi uddelte 1.000 smagsprøver bare den første dag, og vi har fået rigtig mange nye, gode kontakter - også uden for landets grænser, sagde Jesper Sørensen fra Bornholms Mosteri, der udstillede på Madværkstedet for første gang.

Også hos den tilbagevendende udstiller Orkla Foods Danmark var humøret højt.

- Stemningen på Madværkstedet er helt unik, og fordi der bliver kokkereret på standene, emmer og dufter det af mad på hele messen. Dét, tror jeg, tiltrækker mange, og gør også, at stemningen er anderledes end mange andre steder. Derfor er det spot-on for os at være her i forhold til den type besøgende, der kommer her, sagde Tina Quaade, marketingchef for foodservice hos Orkla Foods Danmark.

Netværk og nytænkning

Blandt de besøgende var der repræsentanter for både kantiner, restauranter, caféer og hoteller, heriblandt Karsten Felvang Nielsen, føde- og drikkevaredirektør hos Scandic Hotels Danmark.

- Det var en supergod oplevelse, og jeg er rigtig glad for, at Madværkstedet er der. Det er vigtigt for mig, at jeg på én dag kan komme rundt og tale med alle de eksisterende leverandører, og alle dem, som man endnu ikke har mødt. Det er en sublim mulighed for at dyrke både netværk, produktkendskab og al den nytænkning, der er i den branche, vi er i, sagde Karsten Felvang Nielsen.

Al overskudsmad fra Madværkstedet blev efter messen doneret til FødevareBanken.

Madværkstedet 2019 blev ifølge arrangørerne besøgt af 4.841 fagfolk. Messen holdes næste gang 23.-24. marts 2021.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062