23948sdkhjf

Brøddirektør: Jeg kan ikke forestille mig, at vi ikke får vores første overskud i år

Med en hurtig omlægning af forretningsplanen. så salget i høj grad skiftede fra europæiske lufthavne til danske takeaway- og detailbutikker, er aarhusianske Smartbake nu ifølge direktør Anders Høy Thomsen på ret kurs.

- Vi er i positiv drift, og jeg kan ikke forestille mig, at vi ikke for første gang leverer et positivt resultat i indeværende regnskabsår. Jeg tør ikke sige, hvor stort overskuddet bliver, men som det ser ud nu - 7-9-13 - ender vi med et plus.

Omlægningen har været så succesrig, at optimismen er uafhængig af, om der fortsat vil være nedlukninger og restriktioner resten af regnskabsåret, der går til 30. juni.

- Men skulle lufthavnene åbne snart, håber vi jo på, at det bliver rigtig godt, nævner brøddirektøren, som etablerede Smartbake sammen med forretningspartneren Steffen Bagge i 20176.

Anders Høy Thomsen anslår, at Smartbake før coronakrisen havde halvdelen af sin omsætning i Danmark og halvdelen på eksportmarkeder. Nu ligger omkring 90 procent i Danmark, vurderer han.

Smartbake-produkterne er nu fordelt på tre ben: Dels dej, som blandt andet sælges til måltidskasser og pizzakæder. Dels bake-off-brød til detailhandlen. Og dels kager til hoteller og restauranter.

Sidstnævnte sælges via grossister under navnet Faber Brød. Smartbake købte den sjællandske brødproducent Faber Brød i 2018, netop for at få bedre fat på hotel- og restaurantmarkedet, hvor Faber Brød havde adskillige prominente hotelkæder og restaurationer i kundeporteføljen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094