23948sdkhjf

Konceptet breder sig: Nyt spøgelseskøkken får næsten 200 ordrer om dagen

Antallet af spøgelseskøkkener stiger støt også i Danmark, hvor konceptet med at lave mad, der udelukkende er beregnet til takeaway via leveringstjenester som Wolt, for alvor er ved at slå an.

Det fortæller Finans, som har talt med stifteren af Hubb Kitchens, Alexander Chalmer. Virksomheden har for nylig åbnet sit første spøgelseskøkken - eller virtuelle køkken - i Københavns nordvestkvarter.

- Vi har næsten 200 ordrer om dagen, flere end 1.000 positive anmeldelser på Wolt og er lige nu i gang med at søge flere dygtige kokke til at imødekomme den efterspørgsel, vi oplever, siger Alexander Chalmer til mediet.

Med en gennemsnitsordre på omkring 200 kroner og med næsten 200 ordrer om dagen bare et par måneder efter åbningen vil Hubb Kitchens hurtigt nå en årlig omsætning på et tocifret millionbeløb, påpeger Finans.

Virksomheden har netop fået tilført fem millioner kroner fra en investorgruppe med blandt andre Adam Falbert, manden bag Danmarks største barkoncern, Rekom Group.

Også Noahs Køkken, Swap Kitchens og svenske Curb Food er nye spillere med spøgelseskøkkener på det danske marked, hvor der ifølge Wolt p.t. er under 10 aktører.

Curb var ifølge Fagbladet 3F først med konceptet, da svenskerne i februar åbnede et spøgelseskøkken på Vesterbro i København - med produktion af takeaway i alskens afskygninger under ni forskellige restaurant-navne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078