23948sdkhjf

Fipros går ind på helt nyt marked: Private label og specialprodukter

Efter at have set en lukrativ kontrakt om levering af mælkepulver til en partner i Kina falde til jorden, går Fipros Nutrition nu ind på et område, direktør Conny Twisttmann og hendes medarbejdere aldrig har betrådt før.

Den fynske lønproducent, der altid har lagt vægt på netop at være lønproducent, tilbyder nu private label og specialproduktioner for kunder, som ikke behøver at komme med deres egen recept.

- Det har ellers altid været et kardinalpunkt for Fipros, at vi aldrig blander os i recepten. Men uden den store ordre fra Kina har vi været nødt til at finde nye markeder. Så nu er vi ovre i en helt anden verden med en ny forretningsmodel, hvor vi tilbyder at levere recepten.

- Vi har indtil videre fåer rettigheder til 10 recepter, som kunderne kan vælge imellem. De er udviklet af erfarne mejerifolk og specialister, og flere af recepterne bliver i forvejen brugt af de pågældende mejerier som private label-produkter til deres kunder, fortæller Conny Twisttmann.

Hun nævner, at der blandt andet er tale om opskrifter på mælkepulver til ældre mennesker, til børn og et specialprodukt til kvinder.

Klar og godkendt

- Små eller nystartede virksomheder, der har en god idé, eller som har udviklet et markedsføringskoncept til et marked, kan udskyde eller helt undgå at skulle investere i deres eget produktionsanlæg. Måske har de heller ikke den tekniske knowhow eller økonomiske ressourcer til at udvikle produktet.

- Til de virksomheder,tilbyder vi nu færdige blandinger, som er klar og godkendt til at blive solgt til forbrugerne. Fipros sørger for alt, inklusive sourcing af råvarer hos de mejerier, som vi har indgåer receptaftalerne med, konstaterer Fipros-direktøren.

Om muligheden for specialproduktioner nævner Conny Twisttmann, at Fipros Nutrition har en meget fleksibel fabrik, som er nem at gøre ren. Det betyder, at kunder kan bestille forholdsvis små ordrer af eksempelvis allergivenlige eller veganske produkter.

Direktøren understreger, at det nye tilbud om private label kun gælder Fipros Nutrition. Hos moderselskabet Fipros vil der fortsat udelukkende være tale om lønproduktion af primært pulverprodukter, men også flydende produkter og geler..

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063