23948sdkhjf

Dagligvarekæde har ikke ambitioner om at sælge flere produkter fra egne mærker

Cirka tyve procent af Dagrofa-kædens varesortiment består af egne mærker - private labels. 

Og står det til kæden selv bliver det tal hverken større eller mindre i fremtiden - selvom Coop og Rema 1000 tidligere har meldt ud, at deres andel er henholdsvis 30 og mellem 25 og 30 procent. 

Fakta om Dagrofa

  • Dagrofa har over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark 
  • Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb 
  • Dagrofa ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er leverandør til restauranter, hoteller og kantiner
  • Dagrofa-koncernen har i alt over 14.000 medarbejdere

Kilde: Dagrofa

Det skriver Dagligvarehandlen.

- Vi har ikke en målsætning om at hæve private label-andelen. Vi er mere optaget af at styrke de brands, vi allerede har. Vi har en af Danmarks stærkeste madmarkeder med Meny, og derfor er vores ambition nok nærmere at tilbyde et bredt sortiment til enhver lejlighed. Det gælder både indenfor egne mærker og mærkevarer, siger Steffen Winther, som er private label-chef i Dagrofa. 

I Dagrofas butikker finder man i dag de fire private label-mærker First Price, Grøn Balance, Gestus og Omhu. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078