Selv om verden stadig er tynget af åget fra den økonomiske krise, er der muligheder for at lave en god forretning. Det gælder blandt andet på området for konserves, hvor Tulip det seneste halve år har haft den bedste indtjening i virksomhedens historie.
Klart konceptFremgangen gælder både en lang række oversøiske markeder samt europæiske lande som Grækenland og Cypern, der trods deres store økonomiske udfordring øger importen af Tulip-produkter.
- Jeg vil sige, at vi har haft et fantastisk halvt år, hvor vi virkelig har fundet formlen til at modstå den globale økonomiske krise, siger international salgsdirektør i Tulip, René M. Olsen.
Han mener, at succes´en skyldes en række klare værdiskabende koncepter, som er nemme at sprede til nye markeder.
- Vi har en fokuseret forretning med nogle gode produkter, som forbrugere over store dele af verden kender rigtig godt og er villige til at betale mere for. Samtidig har vi under krisen haft gavn af en lang række dedikerede og loyale distributører, som vi for manges vedkommende har arbejdet sammen med i generationer, og det er selvfølgelig en styrke at hvile på et stabilt fundament, når verdensøkonomien skælver, siger René M. Olsen.
Fortsat optimismeOg på trods af, at de internationale valutaer lige nu udgør en betydelig udfordring for konkurrencekraften, forventer René M. Olsen, at Tulips konservesforretning også fremover vil udvikle sig positivt.
- Vi har et meget stærkt brand og nogle gode produkter. Netop vores flotte salg i lande som Grækenland og Cypern viser tydeligt, at Tulips varer ikke bliver valgt fra, selv når økonomien er mest presset, siger René M. Olsen.