23948sdkhjf

Aarhus-firma har sat sig på 25 procent af et sort marked

BKI Foods er blevet den største udbyder af espresso på detailmarkedet.
Filterkaffen har længe konkurreret med specialkaffer hos BKI Foods. Udvidelsen af kaffekategorien gavner både firmaets omsætning og markedsandele. Det skriver JP Aarhus.

- Men vi kan helt klart se, at der er sket en stigning i forbruget af specialkaffe. For eksempel viser de seneste tal fra analysefirmaet Nielsen, at vi netop er blevet førende på markedet for espresso. Et marked, som vi endnu ikke har set toppen af, siger Kristian Zacho, brand manager og marketingansvarlig for kaffekategorien i BKI Foods, til avisen.

På espresso-feltet lancerede BKI Foods for fem år siden Black Coffee Roasters, der er firmaets espresso-brand på detailmarkedet. I dag udgør det en fjerdedel af espresso på det danske detailmarked.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079