23948sdkhjf

Nestlé investerer milliarder i forskning og produktudvikling

Verdens største fødevarefirma skruer op for investeringer for at sikre væksten på længere sigt.
Schweiziske Nestlé investerer i år ca. 10,5 mia. kr. i forskning og udvikling af nye produkter, som på et senere tidspunkt skal sikre væksten.

Sundhed og ernæring er nogle af de langsigtede trends, som Nestlé vil satse mere på.

Eksempelvis med produkter til ældre, i form af mad, som det er lettere at synke, og som indeholder mere ernæring i mindre portioner.

Men god smag kommer før sundhed for ellers får man ikke fat i forbrugerne, pointerer Nestlés topchef.

- Forbrugerne skal have en nydelse ud af produktet, ellers har det ikke sin gang på jorden. Vi arbejder hele tiden på at udvikle varianter af vores produkter med mindre sukker og mindre salt eksempelvis, men det skal smage bedst i blindsmagningstest, ellers kan vi godt droppe at prøve at få dem ud til forbrugerne, siger Paul Bulcke til Børsen.

Mere fart på væksten
Analytikere ser lyst på Nestlés vækstperspektiver, og den schweiziske kæmpe vurderes at ville klare sig bedre i år end sine to europæiske rivaler Unilever og Danone.

Trods krisen fortsatte koncernen sidste år med at få vækst i premium-varemærker som Nespresso og Dolce Gusto, skriver Børsen.

Men væksten skal have mere fart i år for at udnytte styrken i den brede mærkeportefølje og stå bedst muligt fremover.

- Der er altid vækst et eller andet sted for et selskab som Nestlé. Tiden er til at få fødevarer og drikkevarer til at fylde mere end de 10-15 pct. af husholdningsbudgettet, som det fylder i Europa i snit, siger Paul Bulcke, der mener, at en positiv konsekvens af krisen er mere fokus på det nære og på familieværdier.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125