23948sdkhjf

Fynbo Foods vokser voldsomt i Japan

Tur med kronsprinsparret skal være med til at sætte ekstra fart på
Den nordjyske marmeladeproducent Fynbo Foods deltager i disse dage i det danske eksportfremstød i Japan, hvor direktør Richard Fynbo og resten af den store, danske delegation har det danske kronprinspar i front.

Besøget er ifølge Richard Fynbo af stor strategisk betydning for Fynbo Foods, da virksomheden allerede i dag har skabt en større eksport af marmelade og andre frugtbaserede produkter til Japan.

- Vækst på 50 procent om året
- Vi startede eksporten til Japan for fire år siden og har haft en årlig vækst på 50 procent - en vækstrate, vi håber også at kunne fastholde i de kommende år, siger direktøren. Han har kunnet notere sig, at japanerne viser stigende interesse for økologiske produkter, og at de er meget kvalitetsbevidste.

Fynbo Foods sælger omkring 80 forskellige produkter i Japan, dels under Fynbo-mærket og dels som private labels.

Richard Fynbo oplyser fra Japan, at han under den officielle åbning af erhvervsfremstødet i Tokyo fik en god samtale med både kronprinsesse Mary og udenrigsminister Anders Samuelsen om virksomhedens produkter.

Direktøren håber med eksportfremstødet at skabe endnu tættere bånd til Japan. Ikke mindst på baggrund af, at EU og Japan i juli underskrev en politisk aftale om en kommende EU-Japan-frihandelsaftale,som over de næste fem år vil fjerne toldbarrieren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079