Producenter har taget Nøglehullet til sig
På et år er antallet af nøglehulsmærkede produkter i de danske butikker mere end fordoblet.
Detailhandlen og fødevareproducenterne har taget mærket, som viser at varerne lever op til krav for indhold af blandt andet fedt og sukker, til sig.
Positive udvikling skal forstærkes med en kampagne
- Rigtig mange har allerede taget mærket til sig, når de køber ind. Den udvikling skal fortsætte, og derfor sætter vi i næste uge gang i en ny kampagne, der skal fortælle forbrugerne mere om, hvad der gemmer sig bag Nøglehulsmærket og forhåbentlig få endnu flere til at række ud efter nøglehulsprodukter på hylderne og i køledisken, siger Fødevareminister Henrik Høegh.
Kampagnen, som skal øge forbrugernes kendskab til mærket samt gøre det klart, at der er tale om et officielt ernæringsmærke, lanceres d. 7. marts. De følgende 20 dage kan forbrugerne så stemme på deres favorit Nøglehulsbutik i deres region.