23948sdkhjf

Lille bryghus flytter for at vokse sig meget større

Det lille bryghus Alefarm Brewing med fem medarbejdere er flyttet fra Køge til Greve for at få mere plads til at vokse.

Alefarm Brewing har gennem de senere år udvidet produktionen og voksede ud af rammerne i Køge, hvor bryggeriet siden etableringen i 2015 lejede sig ind i en bygning på knap 400 kvadratmeter. På den nye adresse i Greve er der næsten 1.300 kvadratmeter.

- Vi har fundet det helt rette sted til vores bryggeri. Der er masser af plads til alt vores udstyr, som fylder meget og har kostet mange timer at lære at kende og mange penge at få sat op. Her kan vi udvide af flere omgange, fortæller den 34-årige direktør og medindehaver Kasper Tidemann.

På bryggeriet bliver humle fra Washington blandet med malt og eksempelvis danske kirsebær eller hindbær og tilsat vand, der skal varmes op og hældes i tanke på 2.400 liter. Her gærer og bobler det hele under højt tryk for senere at ende i halvliters dåser forsynet med fantasifulde og ofte farvestrålende etikker på.

I dag sælger bryggeriet knap 175.000 liter øl om året, og 95 procent af produktionen går til eksport.

I Greve er der plads til at realisere en ambition om at fordoble medarbejderstaben, omsætningen og udstyret inden udgangen af 2019. Det vurderer Kasper Tidemann og hans hustru Britt van Slyck, som blev hentet ind i firmaet som projektleder på fuld tid for et år siden.

Dobbelt størrelse
- Vi drømmer om at vokse til dobbelt størrelse. Vi har aldrig haft problemer med at sælge vores øl; vi afsætter alt, hvad vi producerer. Kun en lille del går til det danske marked, hvor vi stadig er ret ukendte. Men i Frankrig, Holland, Spanien og England er vores brand hypet og eftertragtet.

- Vi er kommet godt fra start med bryggeriet, fordi vores produkt blev godt modtaget på ølfestivaler i USA. Vi kom i kontakt med forskellige distributører, der kunne lide smagen af vores øl og gerne ville sælge den, fortæller Kasper Tidemann, der glæder sig til i marts at byde to nye bryggere velkommen i firmaet.

Alefarm Brewing er kendt for at have et bredt udvalg af øl og hele tiden lancere nye øl i begrænsede mængder. På otte måneder har bryghuset produceret 65 forskellige øl med en gennemsnitlig omsætning på en halv million kroner om måneden. Opskrifterne, navnene og etikkerne udvikles af Kasper Tidemann og hans lille team.

Han er ved at forberede et tap room i de nye lokaler. Det skal indrettes med en bar og et opholdsområde med køleskabe, der er forsynet med det nyeste udvalg af øl til takeaway.


Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ugens grin: En hest efter whiskey

De laver vand om til vegansk ost

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

Tican vil hyre 50 ekstra medarbejdere

Flere grise og mere afsætning i Asien

300 nye produkter på Lidls hylder

Nyhedsbrev

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

Online Avis Arkiv

Nestlé omsatte for 600 milliarder i 2018

Restauratør venter bare på at gå konkurs

Tefcold: Vi er totalt ukendte i Danmark

Lille bryghus flytter for at vokse sig meget større

Danmark er verdensmestre i forbrug af økologisk mad

Danmark udbygger sit forspring som landet med størst økologisk markedsandel, viser nye globale økotal

Kampen om højtuddannede tager til

Dyrere øl sender Heinekens salg i vejret

Hollandske Heineken, der er verdens næststørste bryggeri, havde fremgang i alle verdens regioner i 2018

Sådan er fødevarebranchen markant ændret om fem år

IBM har kigget i krystalkuglen

DK-Foods fortsætter med at skovle millioner ind

Rekordindtjening i forlænget regnskabsår efter salg til Tulip

Naturli' Foods på vej med 10 nye produkter i år

Joe & The Juices stifter stopper

Kaspar Basse afløses af sin næstkommanderende

Ejerledelse til salg: Få tiden på din side

Hanegal-stiftere vil bygge ny fabrik til 25 millioner

Den skal fremstille økologiske planteproteiner

Verden er vild med dansk økologi

Webseere kan være med i et sanseforsøg

Succes: Cateringfirma overtager igen en kantine

Ny formue klar til Too Good To Go

Fødevarepriser trækker dansk prisniveau op

Coop glad for emballage-stramning

DM i Skills skal tilbage til København

Tenax tilbagekalder sild

Spørg om jura: Skal arbejdsgiver betale behandling af diskusprolaps?

Ejerledelse til salg: Slip roret før du slipper virksomheden

Ejerledelse til salg: En udfordring, der ikke kommer igen

Rugbrød i comeback: - Utroligt, at der skulle en shitstorm til

Small Batch Brewery bliver større

Danmark får et feta-rap over nallerne

Wefood fordoblede omsætningen

1

Coop skifter kødbakkerne ud med genbrugsplast

Se alle Medlemmernes egne nyheder

DiaLabXpo har stor opbakning fra branchen

Flere ens maskiner med samme netværk og ens IP? intet problem med Helmholz Wallie

Opbevaring af lithium-ion-batterier

CornorWrap - folie til hvide oste

KTR BoWex Buetandskobling

Slangepumpe fra Axflow gør rensningsanlæg mere effektivt

Branson lancerer en ny generation af ultralydssvejsere

Fiberlasere fra IP Maskiner A/S

Vi redder dit liv med sikkerhed

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

EFSEN er nomineret til ICE Awards 2019 - Stem på den banebrydende teknologi ICAD®

Energiforbrug reduceres markant med softstarter fra SMC

PCSCHEMATIC Automation: Avanceret kursus (27/2-28/2 2019)

Eksplosionsikret stik og udtag fra Marechal

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Dansk Procesventilation har installeret fødevareegnet rengøringsløsning hos brødproducent

Har du husket dit LOGIN?

Flere hundrede liters Adblue tanke

Dorner er blevet UR+ Partner

Emballage med Valentins-budskab

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Tørtløbende klovakuumteknologi som effektiv basis ved produktionen af folie

Fra Manicus Teknik præsenteres KTR vind power teknologi

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne ...

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Send til en kollega

0.279