Smør, mælk og marcipanbrød på toppen af dansk imageliste
Fødevaregiganterne Anthon Berg, Lurpak og Arla har alle sikret sig pladser i top 10 på Yougovs brandindex for i år.
YouGov BrandIndex' globale image-ranking måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke og er baseret på mere end seks millioner interviews i løbet af 12 måneder frem til udgangen af juni 2019.
Forbrugerne har svaret på deres opfattelse af forskellige brands ud fra seks parametre: kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.
Og her er de tre danske fødevarebrands altså kommet i fint selskab.
Nordisk dominans
På toppen af listen finder man Lego, Rema 1000 og MobilePay indtager igen toppen af YouGovs image-ranking med Lego på førstepladsen.
Den danske liste
- Lego
- Rema 1000
- Mobile Pay
- Lurpak
- DR
- Anthon Berg
- Arla
- Sygeforsikringen Danmark
- Samsung
- Bang & Olufsen