23948sdkhjf

Smør, mælk og marcipanbrød på toppen af dansk imageliste

Fødevaregiganterne Anthon Berg, Lurpak og Arla har alle sikret sig pladser i top 10 på Yougovs brandindex for i år.

YouGov BrandIndex' globale image-ranking måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke og er baseret på mere end seks millioner interviews i løbet af 12 måneder frem til udgangen af juni 2019.

Forbrugerne har svaret på deres opfattelse af forskellige brands ud fra seks parametre: kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.

Og her er de tre danske fødevarebrands altså kommet i fint selskab. 

Nordisk dominans
På toppen af listen finder man Lego, Rema 1000 og MobilePay indtager igen toppen af YouGovs image-ranking med Lego på førstepladsen.

Den danske liste

  1. Lego
  2. Rema 1000
  3. Mobile Pay
  4. Lurpak
  5. DR
  6. Anthon Berg
  7. Arla
  8. Sygeforsikringen Danmark
  9. Samsung 
  10. Bang & Olufsen

 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078