23948sdkhjf
>

Crispy Food: Efter nytår får Ota Solgryn det store comeback

Da sjællandske Crispy Food i september købte det gode, gamle Ota Solgryn-brand hjem til Danmark, var det med en plan om at give de kendte havregryn et gedigent comeback.

Og den plan bliver der for alvor taget fat på at føre ud i livet efter nytår, fortæller Crispy Food-direktør Christian Bring.

Han er også direktør for søstervirksomheden Nakskov Mill Foods, der skal stå for selve produktionen af Ota Solgryn.

- Vores markedsføring går for alvor i gang i 2020, og vi vil investere i mærket hen over de næste par år. Det handler også om at samarbejde med detailhandlen og få Ota placeret ordentligt på hylderne. Det håber vi, kæderne vil være med til, siger Christian Bring til Food Supply.

Han lader forstå, at de nye Ota-tider også handler om produktudvikling, uden at han kan komme nærmere ind på detaljerne.

- Vi er meget optaget af, at smagen skal bibeholdes. Men vi skal måske se på pakken. Noget med ... nej, det kan jeg ikke fortælle dig, afbryder direktøren sig selv.

- Vi er ret beskedne
Under alle omstændigheder skal ændringerne og den kommende kampagne meget gerne øge salget.

Læs også: Ota Solgryn tilbage på danske hænder

- Ota Solgryns markedsandel har været faldende de senere år. Vi vil da gerne op på at sælge det dobbelte af det nuværende niveau, men vi er ret beskedne og regner ikke med, at det sker i 2020 overhovedet. Det bliver et langt, sejt træk over de næste år, og i 2020 vil vi gerne have stoppet nedgangen, fastslår direktøren.

- Nu arbejder vi i første omgang på, at Ota kommer hjem på en ordentlig måde. Hvis ikke Ota Solgryn skal være med på den havrerejse, vi er på i Danmark, så ved jeg ikke, hvem der skal. Vi har købt Ota Solgryn, fordi det er et sundt produkt i tiden, og det vil det også være fremadrettet i forhold til plantebaserede fødevarer, tilføjer han.

Læs også: Morgenmadsproducent tøver med at tage imod hjælpepakke

Han oplyser, at Crispy Foods/Nakskov Mill Foods' andel af havregrynsmarkedet i Danmark er på cirka 25 procent, når man kun medregner mærkevarer.

Og så kan Christian Bring i øvrigt glæde sig over, at det ikke er hans skyld, at Ota Solgryn de senere år har været på retur.

- Jeg spiser selv en portion hver morgen. Det har jeg gjort, lige så længe jeg kan huske. Jeg er simpelthen vokset op med det, siger han.
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Redaktionen anbefaler

Send til en kollega

0.109