23948sdkhjf

Burgerbrødre bange for at blive overrendt i København

Med fem restauranter i Jylland og en enkelt på Fyn har den hastigt voksende burgerkæde The Burger Concept endnu ikke taget skridtet ind på det glohede københavnske burgermarked. Og det er der især en enkelt grund til, fortæller den ene af de to ejere, Simon Franck Jakobsen.

- Vi tror, at det stikker helt af derovre med de priser, vi har. Vi vil blive overrendt, siger han til Food Supply med henvisning til prisen på 39 kroner for en menu med burger og pommes frites.

Derfor vil Simon Franck Jakobsen og hans storebror Morten, der ejer den anden halvdel af virksomheden, gerne lige vente lidt, inden de også rykker ind i hovedstaden. Men det kommer til at ske, og det kan også godt være, at det bliver allerede i år, afslører Simon Franck Jakobsen.

- Vi regner med at åbne endnu en restaurant i Aarhus-området og en i Kolding/Vejle eller deromkring i år. Og så måske også en på Sjælland. Men hvis det er København, vi taler om, skal vi lige have samlet noget mere erfaring og viden først.

- Vi er tit i København for at få inspiration og lære af den måde, burgerrestauranterne er bygget op på. Der er helt klart plads til noget mere anderledeshed derovre, men vi skal også tænke på, at vores er et mainstream-produkt. Alle skal kunne være med, og det skal også kunne gå i Holstebro, påpeger han.

Ny organisation
Med udsigt til op imod 10 restauranter inden årets udgang og derefter hurtigt endnu flere er brødreparret også i fuld gang med at overveje hele organisationen i The Burger Concept.

- Vi skal nok til at have nogle distriktschefer ind. Og nogle til at tage sig af ting som økonomi og sociale medier, nævner Simon Franck Jakobsen.

Han fortæller, at ingen af brødrene havde nogen erfaring med madbranchen, da de for tre år siden kastede sig ud i at åbne deres første burgerrestaurant i Egå ved Aarhus.

- Vi er ikke kokke eller sådan noget, så vi har ingen fine fornemmelser. Det er rent selvlært, vi kan bare godt lige at skabe ting. Vi havde tidligere fem butikker, der solgte dyrefoder, men da vores investor blev for træls, trak vi os ud af det og åbnede burgerrestauranten i Egå og derefter i Silkeborg.

- Så brugte vi det første halvandet år på at lære burgerbranchen at kende. Det kan stadig blive meget bedre, med bedre køkkener og bedre maskiner, men vi er allerede nu godt med, konstaterer Simon Franck Jakobsen.

- McDonald's er nok de dygtigste i verden til at lave fastfood, og vi har fundet nogle af de samme maskiner, som de har, til at stege bøffer, tilføjer han.









Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08