Melproducent lancerer ny produktlinje til forbrugere med færre penge på lommen

Forbrugeradfærden har siden energikrisens begyndelse ændret sig i sådan en grad, at Valsemøllen nu lancerer en ny produktlinje, der er målrettet de forbrugere, som har oplevet en mindre pengepung i den seneste tid.
Valsemøllens nye bageserie 'Hverdag' består af melproducentens mest solgte brødblandinger "i mindre forpakninger tilpasset de nye markedsvilkår", lyder det i en pressemeddelelse.
Valsemøllens nye produktlinje:
Valsemøllen 'Hverdag' er en bageserie med de tre mest solgte brødblandinger i mindre forpakninger til "hverdagspriser".
- Fødselsdagsboller (750 g)
- Brunchboller (750 g)
- Softkernerugbrød (750 g).
Kilde: Valsemøllen
Melproducenten begrunder valget ved at henvise til en nylig befolkningsundersøgelse, der viser, at hele 39 procent af danskerne har oplevet et fald i rådighedsbeløb.
Forbrugernes ændrede indkøbsvaner har Valsemøllen også kunnet mærke i kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, fortæller Pia Jensen, der er salgs- og marketingdirektør:
- Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder i forhold til den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform.
Regnskabsår | 2021 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 658,8 | 611,6 | 628,2 |
Bruttofortjeneste | 132,5 | 122,4 | 104,9 |
Resultat af primær drift | 44,8 | 39,3 | 28,9 |
Resultat før skat | 44,2 | 38,5 | 27,0 |
Årets resultat | 34,5 | 30,1 | 21,2 |
Balancestatus | 350,0 | 332,8 | 312,5 |
Egenkapital | 185,6 | 162,4 | 143,5 |
Kilde: CVR |