23948sdkhjf

Corona-trend hænger ved og får special-producent til at lancere nyt tiltag

Hvis ikke man selv stod med hænderne i en surdej under coronanedlukningen, så kendte man da helt sikkert én, der gjorde det. 

Pludselig blev surdej allemandseje, og selvom corona-virussens tag i samfundet efterhånden er glemt, så er interessen for bageteknikken ikke faldet. 

Det mærker det økologiske mølleri Aurion fortsat til, og for at imødekomme forbrugerne har de nu lanceret en online bageskole i samarbejde med den kok og surdejsbager Jesper Gøtz. Bageskolen skal lære entusiastiske hjemmebagere at bage lækre, sunde surdejsbrød af gode råvarer.

Aurions historie strækker sig tilbage til 1974, og i 1980 fik virksomheden eget mølleri og bageri. Den seneste tid har de dog bemærket en klar tendens: Der er stigende efterspørgsel på specialmel.

"Hos Aurion oplever vi, at mange kunder er meget optagede af, hvilken type mel de bruger. Vi kan desuden konstatere, at der er en stigende efterspørgsel ikke kun på vores korn og mel, men også på gode råd til bagningen. Det vil vi meget gerne hjælpe med, og vi synes, at den bedste måde at gøre det på er at gøre undervisningen tilgængelig online", lyder det i en pressemeddelse fra Aurion.

- Der er ingen tvivl om, at der er stor viden blandt vores kunder og stor interesse for specielle meltyper. Vi får mange spørgsmål, specielt om hvor vores korn kommer fra, og så er det en stor fornøjelse at kunne sige, jamen det kommer fra Farsø, Nordsjælland eller Haderslev og så videre. Vores avlere er primært danske, fortæller direktør Brian Tholstrup Nybo.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11