Ny strategi: Eksklusivt mejeri-brand udvider sortimentet med helt nyt område

Mejerigiganten Arla Foods flytter nu rundt på brugen af sine velkendte brands i foodservice-sektoren.
Arlas Unika-brand er blevet synonymt med oste af en særlig kvalitet, men nu skal eksklusiviteten udbredes til også at omfatte mælk, fløde og kefir, altså friskvarer.
Der er tale om økologiske produkter, som tidligere indgik i Arlas "Esssens"-serie, der nu i stedet kommer ind under Unikas paraply.
Ifølge en pressemeddelelse fra Arla er Unika-omsætningen tredoblet på fem år - primært på grund af gourmetostene.
- Vi har haft stor succes med at tage mejeri til nye højder ved at udvikle gourmetoste, som vi mener, hører til blandt verdens bedste. Det har danskerne taget virkelig godt imod. Vi ønsker at skabe endnu mere fokus på vores friskvareserie, som består af unikke produkter udvidet i et samspil med topkokke, baristaer og mejerister, siger Sofie Biltoft-Riis, adm. direktør i Arla Unika i pressemeddelelsen.
Inden udgangen af 2025 skal Arlas salg af den særlige mælk tredobles. Ændringen er et led i en overordnet strategi for Unika, hvor en forstærket satsning på foodservice og specialbutikker skal få de tidligere Essens-produkter til at nå ud til et bredere publikum.