23948sdkhjf

Finanskrisen løfter salget af pålægsprodukter

De amerikanske forbrugere har fået færre penge mellem hænderne og går mindre ud for at spise. Det mærker man tydeligt hos Danish Crowns amerikanske datterselskab, Plumrose USA, der producerer pålægsprodukter som aldrig før.
På grund af finanskrisen lægger amerikanerne istedet en større del af madindkøbet i supermarkederne, hvor Plumrose USA´s produkter er meget synlige i køledisken.

Et stigende salg af især virksomhedens pålægsprodukter har løftet Plumrose USA´s samlede volumen og givet travlhed i produktionen.

- Vi har løbet stærkt i første kvartal, hvor vores produktion steg med næsten 20 procent. Vi har aldrig tidligere produceret så store mængder, og samlet set forventer vi da også, at den totale volumen for hele regnskabsåret vil stige. Det vil i givet fald betyde en ny produktionsrekord, siger Mike Rozzano, viceadministrerende direktør i Plumrose USA.

Det er primært skiveskåret skinke, kalkunbryst og bacon fra Plumrose USA, der ryger mere af over disken i USA.

- Der er sket en fundamental ændring i forbrugsvanerne i USA. Fra at gå en del på restaurant spiser amerikanerne meget mere hjemme, og man smører også selv sin madpakke til arbejdet hjemmefra frem for at købe sin frokost ude. Det passer vores produkter perfekt til, for 90 procent sælges i supermarkeder landet over, og de er bredt anerkendte for den gode kvalitet, fortæller Mike Rozzano.

Om Plumrose USA
Plumrose USA producerer bacon, skinke og specialprodukter til det amerikanske marked. Virksomheden har tre fabrikker og to terminaler med i alt ca. 1.300 medarbejdere.

Kilde: Danish Crown

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094