23948sdkhjf

Lidl lancerer nye planteprodukter

Veganere og vegetarer får en stribe ekstra muligheder
Dagligvarekæden Lidl er klar med en ny, plantebaseret produktserie, som er udviklet i samarbejde med Dansk Vegetarisk Forening.

Ifølge Lidl har kæden i år cirka 50 plantebaserede produkter på hylderne, og nu kommer så Lidls egen veganske serie med navnet Vemondo. I første omgang er der fire nye produkter i serien: Vegansk hakket gyrosfilet, vegansk kebab, vegansk fars og veganske stykker.

- Efterspørgslen på veganske og vegetariske produkter er blevet markant stærkere de seneste år, og således også blandt vores kunder. Den interesse støtter vi selvfølgelig. Vi har som mål, at vi med vores nye produktserie, Vemondo, vil tilbyde kunderne de bedste plantebaserede produkter på markedet til den bedste pris, siger indkøbsdirektør hos Lidl Mikko Forsström i forbindelse med lanceringen.

Lidl nævner, at antallet af danskere, som lever overvejende vegetarisk eller vegansk, ifølge Dansk Vegetarisk Forening er mere end fordoblet siden 2010 - fra 3,8 procent i 2010 til 8,2 procent i 2017, svarende til cirka 465.000 danskere. Deraf lever cirka 100.000 helt vegetarisk.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047