23948sdkhjf

Fuldkornsprodukter på fremmarch

Forbrugerinteressen i fuldkorn er steget de seneste år i takt med, at der er kommet et bredere udvalg af produkter med fuldkorn.
Stigende udvalg og interesse er ikke fulgt af en tilsvarende forøgelse af forbruget af fuldkornsprodukter.

Salget af fuldkornsprodukter er ganske vist steget de seneste år. Det er dog kun 6 % af befolkningen, som lever op til de officielle anbefalinger om et fuldkornsindtag på 75 gram dagligt. Det skriver Børsen.

En kvalitetsændring på producentsiden har været med til at øge interesse, og skal nu være med til at hæve fuldkornsforbruget yderligere.

Business to business skal øge efterspørgslen
Lantmännen Unibake står bag en ikke-videnskabelig undersøgelse, som bekræfter danskernes positive syn på fuldkorn. Den får selskabet til at satse yderligere på fuldkorn.

- Vi har tænkt os at følge op på undersøgelsen ved år for år at præsentere nye fuldkornsprodukter. Vi vil absolut gå foran. Det er ikke bare et smart svar, vi sælger faktisk hvert syvende rugbrød i Danmark, så vi har en kompetence inden for rug, og den skal nu bruges på andre områder, siger koncerndirektør i Lantmännen Unibake, Bent Pultz Larsen.

Siden 2008 har Unibake lanceret 48 produkter i fuldkornssortimentet, hvoraf 15% var business to business-relaterede. Netop indenfor det erhvervsrettede salg vil selskabet udnytte potentialet. Bl.a. er det planen at der skal ses nærmere på brødleverancer til café-kæder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11