23948sdkhjf

Ikke mere kun tyggegummi: True Gum går ind på helt nyt marked

Tyggegummi-iværksætterne hos True Gum i Glostrup har siden lanceringen i 2018 koncentreret sig om at få udbredt deres plastikfri tyggegummi.

Det har de haft stor succes med, og nu er True Gum klar med endnu et produkt i et forsøg på at genopfinde den traditionelle mintpastil. 

Nyheden har fået navnet True Mints, og med de nye pastiller forsøger iværksætterne nu igen at udfordre en etableret fødevarekategori, konstaterer Peter Juul Regnersgaard, der er medstifter af True Gum.

- Vi startede True Gum for at skabe en transparent og klimapositiv forskel på butikshylderne.
Og på samme måde som med vores tyggegummi, kiggede vi ind i en mintpastilkategori
domineret af produkter indeholdende tvivlsomme sødemidler og syntetiske smagsstoffer,
indhyllet i unødvendig plastikemballage.

- Vi synes, at de danske forbrugere fortjener et mere naturligt og bæredygtigt alternativ, så det er vi enormt stolte af nu at kunne præsentere, siger Peter Juul Regnersgaard.

- Skalerer op hen ad vejen

Han nævner, at True Gum i dag sælges i mere end 10.000 butikker fordelt på 14 europæiske lande. True Mints begynder lidt mere beskedent, idet der i første omgang er lavet en aftale med dagligvarekæden Meny og med udvalgte Helsam-butikker.

- Vi er i dialog med mange flere og skalerer op hen ad vejen. Så vi håber da at få True Mints ud i samme omfang som tyggegummiet, konstaterer medstifteren.

True Mints lanceres i tre smagsvarianter: Frisk Mynte, Solbær og Kirsebær. De er vegansk
certificerede, sukkerfrie og lavet udelukkende med naturlige smage.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.346