23948sdkhjf

Stor vinforretning begik en fejl efter corona

Vinforretningen Vild Med Vin havde fart på nethandlen under corona, der steg med 70 procent.

Den succesfulde periode fik direktør og medejer Thomas Pedersen til at tro, at størstedelen af fremtidens omsætning ville komme fra onlinesalg, men det var en fejl, fortæller han til Dagbladet Holstebro-Struer.

- Vi valgte at sige, at det ville fortsætte med at være på nettet, og at det ville være "den nye normal" at købe vin på nettet. Det var en fejl, men det var en fejl, som jeg tror, at rigtigt mange begik, siger han til avisen.

Da coronarestriktionerne blev lempet, vendte kunderne i høj grad tilbage til de fysiske butikker, og ifølge Dagbladet Holstebro-Struer oplevede Vild Med Vin et stort fald i sin webshop.

Nu tror direktør Thomas Pedersen, at kombinationen af fysiske butikker og nethandel er den rette løsning.

Vild Med Vin har 12 butikker landet over. 

Oprindeligt havde vinkæden planer om at ekspandere til 20 butikker inden årets udgang, men udvidelsen afhænger af, hvordan økonomien udvikler sig.

Thomas Pedersen er også direktør og medejer af WineFamly, der har Anders Holch Povlsen med i ejerkredsen. 

Selskabet præsenterede for nyligt et underskud på lidt under seks millioner kroner. Det kan du læse mere om her.

VILDMEDVIN ApS
Regnskabsår 2021 2020 2019
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Bruttofortjeneste 6,5 10,3 8,3
Resultat af primær drift -6,3 1,3 0,6
Resultat før skat -6,5 21,7 0,6
Årets resultat -6,2 21,5 0,5
Balancestatus 65,4 53,7 24,4
Egenkapital 8,3 29,6 2,1
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156