23948sdkhjf

Tulip tester nye produkter på festival

Festivalgængere på Smukfest i Skanderborg får igen i år mulighed for at blive 'first movers' og teste nye retter i Tulips Dinner.
Tulip Pulled Pork fik i sidste uge prisen som Årets Lancering 2013 af analysebureauet Nielsen og den store succes i dagligvarehandlen skyldes blandt andet, at produktet var blevet testet af festivalgæsterne i Skanderborg. Det vurderer man hos Tulip, der således er klar til at teste nyheder blandt festivalgæster igen i år.

- Pulled Pork var en kæmpe succes blandt gæsterne ved Smukfest, og det gav os et billede af, hvor stort Pulled Pork kunne blive. Samtidig fik vi nogle yderst brugbare tilbagemeldinger. Blandt andet at nogle gæster syntes, at der var lidt for meget salt i produktet. Derfor sænkede vi saltindholdet i den tid, der gik fra festivalen sluttede, og inden produktet kom på markedet i 2013, siger Brand Manager i Tulip, Morten Lund.

Kræsent publikum
Han er derfor ikke i tvivl om værdien af Tulips Diner i Skanderborg som en mulighed for at teste noget nyt, og det bliver derfor også tilfældet i år.

- I 2012 testede vi Pulled Pork, i 2013 var det Pulled Beef, og i år er vi så klar med en yderst velsmagende boeuf stroganoff, som de danskere, der ikke er i Skanderborg, vil kunne købe i butikkerne i 2015, fortæller Morten Lund.

Fælles for de tre produkter er, at de alle er en del af Tulips slow cooked serie, der består af produkter, som tager meget lang tid at lave fra bunden hjemme i køkkenet.

- Med slow cooked kan vi servere nogle fantastiske produkter, som ikke tager ret langt tid at lave på selve festivalen, fordi vi har lavet arbejdet på forhånd. Samtidig er der tale om produkter i den høje ende af skalaen, som passer godt ind til publikum på Smukfest, der generelt har store krav til den mad, de spiser, siger Morten Lund.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094