23948sdkhjf

Danish Crown sælger godt med nicheprodukter

Særlige varer som Antonius og Friland stiger i popularitet, og koncernen fremviser snart et halvårsresultat, der viser, at DC Future planen virker.
Salget af Danish Crowns nicheprodukter, såsom Antonius og Friland med fokus på f.eks. dyrevelfærd og økologi, stiger fortsat.

Det oplyser kommunikationsdirektør, Anne Villemoes.

- Der er ikke tale om en eksplosion i afsætningen af den type nicheprodukter - men en støt stigning. Og der har vel at mærke ikke været et dyk på grund af finanskrisen. Bornholmergrisen, som vi leverer til Kvickly, har ganske vist ikke været på markedet i lang tid, men salget af de produkter er steget konstant siden lanceringen, siger Anne Villemoes til Børsen.

DC Future virker
Men det er dog ikke der, de store penge skal tjenes.

Af Danish Crowns koncernomsætning udgør det danske hjemmemarked kun cirka 8 pct. og nicheprodukterne kun en lille del heraf, skriver Børsen.

Kommunikationsdirektøren oplyser, at Danish Crown om et par uger kommer med et positivt halvårsresultat for seks måneders-perioden frem til udgangen af marts.

Hun mener, resultatet vil vise, at DC Future-planen, som koncernen har arbejdet med i et år, virker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111